Активізація знань, умінь

       
           Серед вправ, розміщених нижче, є вправи, які можна використовувати на початку уроку, щоб активізувати розумову діяльність, повторити попередній матеріал, створити нові умови, в яких треба відтворити відоме, або запропонувати нові прийоми реалізації чогось. Є і вправи, за допомогою яких ми вчимося і навчаємо, підтримуємо один одного. Тут представлені прийоми командоутворення, критичного мислення, дискретного мислення і просто ті, які я переформатувала з ігор...👀👻

1) Снігова куля.
2) Молекули.
3) Прибрати 3.
         Стоячи чи сидячи у колі, учні (учитель завжди разом з дітьми у колі) називають один за одним правильно написані формули (приклади, рівняння, позначення, умови тощо...). Той, кому дісталася черга говорити неправильний запис, мовчить, замість цього хлопає. Тобто правильні твердження ми проговорюємо ( за потреби пояснюємо), а замість говорити невірні - ХЛОП!
4) Аналогії.
5) Займи позицію.
6) Зрозумій мене (один).
7) Аліас (Еліас) (команди)
8) Знайди відмінності
9) Знайди спільне
10) Скріпка

       Чудовий прийом на розвиток дискретного мислення. Групи учнів отримують, наприклад, скріпку (або приклад, або малюнок, або формулу, або об'єкт, або ідею...). Їхнім завданням є написати якомога більше способів застосування скріпки за певний проміжок часу. Дітей не повинні зупиняти не існуючи способи її застосування. Те, чого немає зараз, у майбутньому може бути надзвичайно буденним.  Такий собі аналог "мозкового штурму". Потім кожна група зачитує свої ідеї. У результаті радіємо безмежності польоту нашого розуму і фантазії. Можна накласти на правила проведення вправи дотаткові умови й отримати набір ідей більш конкретний чи більш практичний на даний момент  або у даній темі.
11) Плакат думок.
        Прийом критичного мислення. Дає можливість, за потреби, аналізувати, творити, повторювати, вивчати.
        Кожна група отримує плакат на якому написане запитання, проблема тощо. Кожен з групи пише свою думку стосовно цього. Писати треба МОВЧКИ! Якщо у когось з групи виникають питання, пишуть на цьому ж плакаті, тільки іншим кольором. По закінченню відведеного часу, групи передають плакати, наприклад, сусідам справа. Знову за обмежену кількість часу, група ознайомлюється з уже написаними думками сусідів, дописує свої, можливо відповідають на запитання. Так плакати у мовчазному, але думаючому класі рухаються, поки не повернуться до господарів. Опрацювавши три -п'ять плакатів, у більшості учнів у класі буде вже цілком сформована думка щодо винесеної проблеми, або добре повторений матеріал, або вивчений...
12) Джигсоу ( Мозаїка)
13) Хто має? Я маю!

Коментарі