У Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти ( затвердженому Постановою кабінету міністрів України

23 листопада 2011 року № 1392) наголошується на   діяльнісному підході  як спрямованості навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосуванні на практиці здобутих знань з різних навчальних предметів, успішну адаптацію людини в соціумі, професійну самореалізацію, формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти.   
       Тут же зазначається, що варіативність методик організації навчання, а також наявність в учнів можливості обирати курси за вибором залежно від власних пізнавальних здібностей дають змогу застосовувати особистісно зорієнтований, компетентнісний і діяльнісний підходи.   
       Діяльнісний підхід в освіті – це не сукупність окремих освітніх технологій чи методичних прийомів. Це методологічний базис, на якому будуються різні системи навчання зі своїми конкретними технологіями, прийомами і теоретичними особливостями. Діяльнісний підхід є альтернативним методу трансляції знань і їх пасивного засвоєння, дозволяє досягти освітніх цілей, що втілюють потреби суспільства і держави.
       Із діяльнісним підходом найближче пов’язана категорія діяльності.
       У традиційному розумінні «діяльність» розглядаємо як прояв активності суб’єкта, що виражається в доцільній зміні навколишнього світу, а також у перетворенні людиною самої себе. 
      Я, як вчитель, дуже люблю створювати такі умови на уроці, в яких би учні діяли, максимально навчалися самостійно, творили. Для цього використовую:
  • прийоми тренінгових занять;
  • прийоми гейміфікації;
  • прийоми критичного мислення;
  • прийоми дискретного мислення;
  • прийоми театралізації;
  • роботу на ротаційних станціях;
  • навчання за підтримки Путівничка;
  • EduScrum                            

Коментарі